Nové stránky

WWW.GALERIELUXFER.CZ

28 května, 2011

......Radim Langer v LUXFERU




Galerie Luxfer uvádí výstavu Radima Langera
3.6.-7.8.2011
Vernisáž proběhne 3.6.2011 od 19 hodin
Radim Langer, čerstvý dilplomovaný umělec, je pozoruhodná intelektuálně vyzrálá osobnost s
všestranným rozhledem. Člověk s výbavou několika světových jazyků, pro kterého však tradiční médium
malby přece jen zůstává velikou a trvalou výzvou. Neustále se pouští do polemiky s důvodností malby a
funkcí obrazu v dnešní postmoderně- postkonceptuální době. Nachází objekty zájmu jak ve figurálních
motivech, fragmentech strojírenských výrobků nebo plakátových vyjadřovacích prostředků, tak v detailech
povrchů pletených svetrů, plochách pokrytých střešními krytinami a dalších objektech které jsou
utvářeny jako fraktály. Důležitý je pro něj motiv pokrytí – v poslední době se zabývá strukturou střešních
krytin a svetrových motivů, které na plátně vytváří dojem, že něco ukrývají. Není to však jen zakrývání
významu, ale i pokrytí veškerého materiálu – včetně zbytků. Langer na odřezky pláten už delší dobu
maluje sérii opic, většinou šimpanzů.
Současný světový trend intelektualizace umění, takovým malířům jakým je právě Radim Langer
dopřává velkou pozornost a dá se tak očekávat že tuto pozornost využije.
Autor anotace Luděk Rathouský

25 dubna, 2011

01 dubna, 2011

Galerie Luxfer uvádí: Václav Girsa

Václav Girsa (1969) je umělec, který se rozhodl věnovat se výhradně výtvarnému umění ve zralém věku dvaatřiceti let. Je paradoxně řazen do současné mladé generace (spolu s Evou Koťátkovou, Evženem Šimerou, Václavem Magidem a dalšími), ale s kontextuální a životní zkušeností generace střední, což se odráží i v jeho díle. Lehká nezatížená punkově expresivní malba nepostrádá sice mladistvou svěžest a drzost, ale témata a náměty jsou jakoby odjinud. Často rurální náměty spojené s chalupařením, lesním prostředím, postindustriální periferií, lidovou mytologií nebo undergroundovými koncerty jsou mírně vzdáleny často formálním a sociálním námětům mladé generace. Girsa se nebojí používat odpadové materiály s dnes již velmi dekadentní estetikou, jakou přinesl v devadesátých letech František Skála, nebojí se upadlých kýčových námětů kočiček, plyšových mazlíčků a květin, nebojí se infantilní prvoplánovosti, kusu blinkru pověšeného na obraze coby náhrdelník tučňáka. Nebojí se to vše zkombinovat, abychom se ve výsledku ocitli v jeho zcela autonomním a neotřelém světě. Co tedy můžeme tedy očekávat? Hutnou obrazově bohatou a šťavnatou instalaci překypující barvami, nečekanými obsahy a osobitou poetikou. Luděk Rathouský

....Pavel Doskočil poznámka z ATELIERU